čtvrtek 29. června 2017

Pěstuji si své avokádo!

Když byl youtube plný videí s názvem "Jak si vypěstovat avokádo; Pěstuji si svoje avokádo; Zasadila jsem si avokádo; Zasaď si svoje avokádo", pustila jsem se do toho taky. Shodou okolností jsem z avokáda udělala špagety podle receptu My Cooking Diary, určitě vyzkoušejte!


Mám ráda květiny, pak také kaktusy tak jsem si řekla proč to nezkusit. Návod nebyl úplně nejlehčí, ale ani nejtěžší. Dělala jsem to podle videa, které už je bohužel smazané, ale na youtube nějaké najdete a samozřejmě nějaké články. Opravdu se stačí jenom podívat a zadat klíčová slova co jsou hned v úvodu.

Teď už tedy k samotnému pěstování. Já jsem svoji rostlinku měla ve vodě asi tak půl roku. Než se pořádně vyklubala, pustila kořeny, trošku povyrostla. Přesazovala jsem ji minulý týden. Opravdu jsem se na to těšila, až ji pořídím její první domeček, až si ji sladím do barev pokoje a budeme si tak spolu "růst".

Ne sranda, ale z každé kytky co neumře moji vinou mám radost. U kaktusů se mi to daří celkem ukázkově a mám strach, že se můj kaktusáckej skleník bude muset rozrůst ještě o jednoho kamaráda a potom o dalšího, protože kaktusy jsou něco jako závislost, takové moje tetování. Máš jedno a hned víš, že chceš další.

Avokádo jsem zasadila do rašeliny. Hlavně ho na začátku nesmíte příliš přelít. Jako takovou pomůcku jsem použila kameny, které jsem dala naspod květináče, protože jsem neměla ten s dírami naspodu. Teda respektive měla, ale nechtěla jsem ho. Tohle jako pomocník postačí.


Pecka se zasazuje pouze do 1/3, neboli pouze k místu, kde byly zapíchaná párátka (kdo se koukal na nějaké články, videa, pochopil).

A teď už pouze zalévat a čekat. Postupně také přesazovat, to je také důležité.
Já doufám, že se mojí rostlince v květináči bude líbit.
A doufám, že i vy si zasadíte nějaké to avokádo.

Já si teď budu zkoušet zasazovat mango, jde do toho někdo taky?

2 komentáře:

  1. Já někde četla, že to může trvat až několik let.. Určitě bych to jednou ráda zkusila :) I to mango.
    Ejnets in Lisboa

    OdpovědětVymazat
  2. Já upřímně ani nevím, jestli se tomu bude u mě tak dlouho dařit :D . Ale jsem ráda, že jsem to vyzkoušela :)

    OdpovědětVymazat