úterý 30. května 2017

Noc literatury 2017

Sedím v lavici, začtená mezi řádky nějaké látky z českého jazyka, když v tom mi na stůl přiletí pozvánka na Noc literatury 2017 od našeho třídního učitele. Docela mě to nadchlo, ale konalo se to ve středu, tu středu ve kterou za mnou jezdí Matěj. Takže mi bylo docela líto, že jsem nemohla jít. Ale nakonec Matěj nemohl přijet takže jsem mohla jít. Čekala jsem, že z naší třídy půjde hodně lidí, protože něco takového se nekoná každý týden, ale bohužel. Pohodlnost a lenost zvítězila nad poznáním něčeho nového a nakonec nás vyrazilo jenom 6 i s panem učitelem.

Naší výpravu jsem zahájili v místě Plynárna Michle. Probíhalo zde čtení z knihy Piráti z Ledového moře od Fridy Nilsson. Přijela i sama autorka, takže to pro mě byl opravdu zážitek. Nikdy předtím jsem na žádné takovéhle akci nebyla, ale opravdu se mi to zalíbilo. Předával se tam paní autorce dort, který byl skvostný. Ukázka byla dokonalá! Jediné, co mě tedy trošku zklamalo bylo, že měla původně předčítat Anna Geislerová, která ovšem byla někde na protestu, takže to za ni musel vzít nějaký pán ze Švédské ambasády. Nebylo to nic na škodu, měl úžasný a zvučný hlas, ale já přece jenom jako fanynka knihy P.S. jsem se těšila na Annu.

Další zastávka byla Cirqueon, kde probíhalo čtení knihy Už budu! od Selmy Lonning Aaro. Tohle čtení probíhalo venku a bylo ze všech čtení to nejzábavnější. Nejdřív nám kousek přečetla sama Selma a poté kousek přečetla Vendula Svobodová. Kniha je opravdu vtipná a určitě ji doporučuji na takové odreagování.

Poslední zastávka byla v Ňáký kafe kde se četla kniha Jasno lepo podstín zhyna od Sary Baume. Zde autorka nebyla. Předčítal to také pán, ale tato kniha mě skoro vůbec nezaujala. Nějak neměla tu šťávu, při které bych si řekla, že "to je ona, to mě baví".
I když to nebyla úplně poslední zastávka. Úplně poslední totiž byla v pizzerii, kam nás náš učitel pozval. Bylo to tam skvělý, všichni jsme si hezky popovídali i o hloupostech a osobním životě. 

Musím říct, že tento den jsem si užila možná i hlavně kvůli tomu, že šli opravdu jen lidi které to zajímalo a ne nějací prudilové, kteří by otravovali. Jsem ráda, že jsem se rozhodla jít a nenechala se odradit i tím, že bych místo toho mohla ležet v posteli a bylo by mi lépe. 

Pokud máte možnost navštívit Noc literatury určitě to udělejte, protože je to jedinečný zážitek. 

T.♥

Žádné komentáře:

Okomentovat