sobota 29. dubna 2017

Velikonoční pečení + recept!

Jak jistě víte, jsem nemocná, ale naštěstí se mi ulevilo na tolik, abych se mohla pořádně vrhnout do psaní - konečně! Fakt hodně mi tohle chybělo.

K velikonocům samo o sobě patří pečení beránků. Tenhle rok jsme to s babičkou pojaly trošku ve větším, přesvědčte se sami.
A teď už se vrhneme na recepty! Určitě vidíte, že všechny jsou ze stejného těsta (kromě jednoho) a tím těstem je tvarohové.

Budeme potřebovat:

  • 250 g tvarohu
  • 250 g hery
  • 250 g cukru (já dávala 200 g a stačilo to)
  • 250 g polohrubé mouky
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 4 žloutky
  • 4 bílky - sníh
Postup:
Rozdělíme bílky a žloutky. Žloutky vyšleháme společně s máslem a cukrem. Dále bílky vyšleháme ve sníh. Do směsi která vznikla ze žloutků přidáme mouku a ostatní ingredience. Pečeme zhruba 15 minut na 200 stupňů. 

No a na toho hnědouše je recept takový..

Budeme potřebovat: 
  • 280 g změklého másla
  • 150 g cukru moučka
  • 6 vajec
  • 280 g hladké mouky
  • čajová lžička sody nebo prášku do pečiva
  • 70 g sekaných mandlí 
  • 70 g sekané čokolády 
Postup: 
Vyšleháme máslo se žloutky a cukrem. Zvlášť vyšleháme bílky do sněhu. Do žloutkové směsi přimícháváme postupně mouku smíchanou se sodou. Poté přidáme vyšlehané bílky. Na konec přidáme ořechy a čokoládu. Pečeme 50-60.minut při 170 stupních. 

Recept horní lze využít i jako bábovka při stejném množství. Je to to nejlepší těsto, které jsem měla možnost ochutnat. Je vláčné a chutné. Pokud některý z receptů vyzkoušíte, dejte mi vědět jak chutnal. 

Žádné komentáře:

Okomentovat