středa 1. června 2016

Školní přednáška - NESEHNUTÍ - rozdílnost pohlaví

Jdu z oběda a v hlavě se mi honí věty jako "Přednáška, to zase bude nuda. Doufám, že bude prostor si číst knihu. Doufám že to nebude zdlouhavé. Doufám že to uteče."
Přijdu do třídy, která už je skoro plná, sednu si do lavice a sleduji kluky, jak si vzadu hrají na Playstationu. Dneska si ho donesli do třídy a hráli i o hodině, frajeři.

Najednou se ve dveřích objeví ředitel. "Začnu se nudit za 3...2...1.." pomyslím si.
Představí nám Kristýnu z organizace NESEHNUTÍ (nezávislé sociálně ekologické hnutí). 
Když nám oznámí téma dnešní přednášky, trošku zbystřím. Dnešní přednáška totiž byla zaměřena a rozdíly mezi mužem a ženou, například v reklamách.

Celou hodinu jsem si dělala takové menší poznámky. Jelikož mě tato přednáška hodně zaujala, hodně jsem si z ní odnesla. Také mám v hlavě hodně otázek..Proč to tak je? Proč to tak bereme?

První věc, nad kterou jsem se hodně zamyslela, je..Jak nás vidí ostatní? Myslím teď podle pohlaví. Když se řekne žena, které slovo vás napadne?
Mě například

  • matka
  • rodina
  • dítě
  • krásná
  • aktraktivní
Podle toho, co spolužáci psali na tabuli bych řekla, že to vidíme podobně, ne-li stejně. Žena je hodně spojována s rodinou, s úklidem. 
Paní Kristýna nám lehce naznačila, že ženy jsou trošku nedoceněné. Neřekla to úplně přesně takhle, ale naznačila. 
Napíšu sem jeden příklad..
Říká se, že ženy nerozumí počítačům a technice. Ale jak to bylo dřív? Dříve se v tomhle oboru vyskytovaly spíše ženy. Věřte, či ne. Platy nebyly tak vysoké, jako jsou například teď a víte proč? Protože tu prací vykonávaly ženy. Je to zvláštní, ale je to pravda. 
Od doby, co v tomto oboru začali pracovat spíše muži, je to práce hodně žádaná a dobře placená. 

Když už jsem trošku nakousla to povolání, napíšu ještě jeden příklad. 
Třeba pro mě je trošku nepochopitelné, proč se mezi povoláním dělají rozdíly. Nejsem matka, takže asi nemám v sobě vybudován takový ten jiný vztah, ale..Proč třeba muž, co chce pracovat s mateřské školce, je označován hned za pedofila? Přitom to nemusí znamenat vůbec nic, jen chce pracovat s dětmi. Můj názor je takový, že si myslím, že muži jsou na děti křehčí, než ženy. Možná se pletu, je to pouze můj názor. Myslím si, že ženy jsou ráznější v tomhle směru, než muži. Ale to nic nemění na faktu, že by se rozdíly mezi povoláním dělat neměli. 

Pak jsme probírali téma reklamy. 
Reklamy jsou takový zdroj, který se nás snaží upoutat a mnohdy se mu to daří. Kristýna nám říkala o vědecké studii, která dokazuje, že ženy pokud na obrázku vidí polonahou ženu a nějaký nápis, zaměří se spíše na tu ženu a nápis jen tak sjedou očima. Ale muži si jen tak sjedou ženu a zaměří se na nápis. Je to zvláštní, myslela jsem si že právě muži budou civět na ženu. Ale pak jsem si řekla..co na té reklamě upoutalo mě? To tělo té ženy! 
My, ženy, máme potřebu srovnávat se s různými obrázky štíhlých žen, dívek. Tomu naprosto věřím, i já sama to dělám! Ale zase jsem si myslela, že muže zaujme spíš žena...další věc ve které jsem se mýlila. 

Posledních deset minut přednášky...

"Zahrajeme si hru", řekla Kristýna. Docela jsem se bála, co to bude. Byla to celkem primitivní hra, ale přišla jsem na hodně poznatků. 
  1. Ženy mají větší problém někomu nadávat, než muži.
  2. Muži neumí říkat komplimenty, protože se považují spíše za drsné. 

Poslední, co bych zde asi chtěla napsat, je...
Ženy jsou už od malinka vyzdvihovány jako krásné. Zatímco muži jako bojovníci. 
Kristýna říkala, že se dělal takový test. Lidem se dalo miminko, aby si ho pochovali. Když měli pocit, že v ruce drží holčičku řekli "Ta je ale krásná". Pokud měli pocit, že je to kluk, pronesli něco jako "Z něho bude ale fotbalista" nebo "To bude jednou vůdce rodiny". 

Je to zvláštní a sama si kladu otázku "Proč to tak je?"

Jaký máte názor na chlapi jako učitele v mateřských školách vy? 

1 komentář:

  1. To musela být opravdu zajímavá přednáška!! Takové přednášky mě hrozně baví :)Zkoumat tyhle psychologické aspekty je strašně zajímavé...
    Jinak na pány učitele v MŠ mám názor takový, že proč ne :) ale asi by se měl ten muž otestovat, jestli tam opravdu nejsou sklony k pedofilii. Ale to samé by měli podstupovat i ženy, jelikož i žena může být až přespříliš milující.

    OdpovědětVymazat